Hoe vraag ik thuiszorg aan?

Wilt u meer informatie over onze dienstverlening? Weet u niet hoe het nu zit met al die wet- en regelgeving in de zorg? Onze medewerkers helpen u daar graag bij. Neem contact op met onze afdeling Cliëntbeheer voor meer informatie. Tijdens kantooruren te bereiken op 050-3615163 of per mail via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Buiten kantoortijden en in het weekend zijn wij te bereiken op 0900-1001020.
 

U kunt zorg thuis ook zelf aanvragen

Zorg thuis wordt via verschillende regelingen gefinancierd.  Als u dit zelf wilt aanvragen kan dat op de volgende manier:
 
  1. Huishoudelijke hulp en begeleiding: u gaat naar het Wmo-loket of sociaal wijkteam van uw gemeente
  2. Wijkverpleging: wordt door uw zorgverzekeraar vergoed (in het kader van de Zorgverzekeringswet). U, uw huisarts of behandelaar, benadert umcGroningen Thuis en de wijkverpleegkundige beoordeelt hoeveel zorg u nodig heeft en stelt een indicatie op. Voor meer informatie neemt u contact op met onze afdeling Cliëntbeheer.
  3. Volledig Pakket Thuis of overbruggingszorg thuis: hier vraagt u een indicatie voor aan bij het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ). De zorg wordt betaald vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz).
  4. Persoonsgebonden budget (pgb): alle bovengenoemde zorg kan ook betaald worden vanuit een persoonsgebonden budget. Om uw persoonlijke situatie te bespreken kunt u het beste contact opnemen met onze afdeling Cliëntbeheer.